خبرنگاران گسترش گلخانه ها در قم مزیت مالی دارد

به گزارش شاتر عکاسی، قم - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: گسترش گلخانه ها در قم دارای مزیت مالی است و از این طریق می توان سطح فراوری محصولات کشاورزی استان را افزایش داد.

خبرنگاران گسترش گلخانه ها در قم مزیت مالی دارد

عباس پورمیدانی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، بیان نمود: قم دارای شرایط ناپایدار برای توسعه کشاورزی است و در این استان کشاورزان با محدودیت های دسترسی به نهاده های موردنیاز کشت مواجهه هستند که در محیط گلخانه می توان تا حد زیادی این مسائل را برطرف کرد.

وی با اشاره به این که سازمان جهاد کشاورزی قم باوجود سختی های فراوان، افزایش سطح فراوری محصولات را برای تامین امنیت غذایی مردم استان هدف گذاری نموده است، اضافه نمود: در همین رابطه گسترش کشت های گلخانه ای می تواند بستری مهم برای افزایش سطح فراوری محصولات کشاورزی استان باشد چراکه امکان کشت در گلخانه در تمام ایام سال و با کنترل کمی و کیفی بیشتر نسبت به کشت های سنتی مهیاست.

وی ادامه داد: محصولات فراوریشده در گلخانه های قم دارای کیفیت مطلوبی است و به همین دلیل بازار فروش مناسبی دارد که این موضوع موجب افزایش استقبال کشاورزان استان از این روش کشت شده است.

پورمیدانی گفت: گسترش سطح گلخانه ها در قم یکی از مهمترین راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جهش فراوری است که با همکاری بهره برداران به نتایج موردنظر خواهد رسید.

وی با اشاره به رویکرد حمایتی سازمان جهاد کشاورزی قم نسبت به سرمایه گذاری درزمینهٔ ایجاد گلخانه ، بیان نمود: به همین دلیل سال جاری 20 هکتار گلخانه جدید در استان ایجاد می گردد و شرایط به خصوص در حوزه صدور مجوز و ارائه تسهیلات بانکی برای حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران در این بخش تسهیل می گردد.

نزدیک به 14 هزار نفر در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند؛ بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می دهند به نحوی که کشاورزی به تنهایی 45 درصد اشتغال روستائیان در بخش های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط فراوری بخش کشاورزی استان قم در سال برابر 805 هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1148

به "خبرنگاران گسترش گلخانه ها در قم مزیت مالی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گسترش گلخانه ها در قم مزیت مالی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید