خبرنگاران احتیاج 43 میلیارد دلاری تحقق جهش فراوری در وزارت صنعت

به گزارش شاتر عکاسی، تهران- خبرنگاران- معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نموده است که تحقق برنامه های جهش فراوری در این وزارتخانه نیازمند 43 میلیارد و 300 میلیون دلار منابع ارزی است.

خبرنگاران احتیاج 43 میلیارد دلاری تحقق جهش فراوری در وزارت صنعت

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق شعار سال 40 برنامه در قالب هفت محور طراحی نموده است.

در این پیوند، الزاماتی برای تحقق اهداف و اجرای برنامه ها در نظر گرفته شده که یکی از مهمترین آنها تامین منابع ارزی مورد احتیاج است.

برپایه این گزارش، تامین مواد اولیه مورد احتیاج بخش صنعت به 13 میلیارد دلار، کالاهای واسطه ای 6 میلیارد دلار، سی. کی. دی (قطعات منفصله) بالای 40 درصد ساخت داخل و تجهیزات به چهار میلیارد دلار، ماشین آلات صنعتی به چهار میلیارد دلار و سی.کی.دی زیر 40 درصد ساخت داخل و بعضی کالاهای مصرفی اولویت دار به 2.5 میلیارد دلار منابع ارزی احتیاج دارد.

همچنین در بخش بازرگانی داخلی و برای تامین کالاهای اساسی به 13.3 میلیارد دلار ارز احتیاج است.

به این ترتیب، مجموع احتیاج ارزی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق برنامه های جهش فراوری، 43 میلیارد و 300 میلیون دلار تخمین زده شده است.

به گزارش خبرنگاران، توسعه و تعمیق ساخت داخل (11 برنامه)، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی (پنج برنامه)، توسعه معادن و صنایع معدنی با تاکید بر نقشه راه معدن (پنج برنامه)، توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان (پنج برنامه)، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری (پنج برنامه)، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت (پنج برنامه) و تامین منابع اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری (چهار برنامه)، هفت محور برنامه های وزارت صنعت برای تحقق شعار سال جاری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 989

به "خبرنگاران احتیاج 43 میلیارد دلاری تحقق جهش فراوری در وزارت صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتیاج 43 میلیارد دلاری تحقق جهش فراوری در وزارت صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید