خبرنگاران معاون استاندار البرز: عملکرد اقتصادی موسسات خیریه شفاف سازی گردد

به گزارش شاتر عکاسی، کرج - خبرنگاران - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: شفاف سازی عملکرد اقتصادی موسسات خیریه لازم است.

خبرنگاران معاون استاندار البرز: عملکرد اقتصادی موسسات خیریه شفاف سازی گردد

به گزارش شامگاه پنجشنبه خبرنگاران از روابط عمومی استانداری البرز،، سعیدناجی در نشست هیأت نظارت مردم نهاد بر نرم افزار ها اضافه نمود: نرم افزار طراحی شده در موسسه های نیکوکاری باید شبیه اتاق شیشه ای باشد تا دستگاه های نظارتی، حاکمیتی و حتی مردم بتواند نظارت بروی سیستم داشته باشند.

وی ادامه داد: حجم سنگینی از منابع را مردم در اختیار خیریه ها قرار می دهند اما همچنان نیازمندان زیادی داریم که به یاری نیاز دارند تصور ما بر این است که حجم منابع جوابگو نیازمندی ها می باشد اما متأسفانه سیستم توزیع مناسب وجود ندارد.

ناجی در مورد سو استفاده های احتمالی از منابع خیریه ها اضافه نمود: عدم شفاف سازی و توزیع مناسب منابع می تواند امکان سواستفاده را فراهم نماید همچنین روشن نیست در حوزه های مختلف چه میزان گردش پولی ومالی اجرا شده است که این خود می تواند زنگ خطری باشد.

وی با اشاره به بحث شفاف سازی عملکرد خیریه ها، گفت: نرم افزار طراحی شده باید شبیه اتاق شیشه ای باشد تا دستگاه های نظارتی، حاکمیتی و حتی مردم بتوانند نظارت بر روی این سیستم داشته باشند این نوع دسترسی آزاد به اطلاعات، علاوه بر اعتماد سازی، دقت مؤسسات را جهت عملکرد خیریه خود بالا می برد.

ناجی اضافه نمود: افراد نیازمند باید براحتی بتوانند با مراجعه به سایت در اسرع وقت ثبت نام خود را انجام دهند ودر عین حال هم پوشانی لازم اتفاق افتد تا بتوان منابع را به صورت همسان در اختیار این قشر از جامعه قرارداد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز خاطر نشان کرد: حفظ کرامت انسان ها از اهم امور است و افرادی که نیازمند یاری ماهستند ضروری است صندلی انسانیشان مورد احترام قرار گیرد به همین منظور برای حفظ اطلاعات این افراد باید به گونه ای اقدام گردد که قابل نفوذ وشناسایی نباشد.

8029/ ‬ 6155

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 240

به "خبرنگاران معاون استاندار البرز: عملکرد اقتصادی موسسات خیریه شفاف سازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار البرز: عملکرد اقتصادی موسسات خیریه شفاف سازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید