خبرنگاران رهبر کره شمالی ترکیب کمیسیون عالی دولتی را تغییر داد

به گزارش شاتر عکاسی، تهران - خبرنگاران - کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ترکیب اعضای نهاد عالی دولتی موسوم به کمیسیون امور دولتی را تغییر داد و انتصاب اعضای جدید در مجلس خلق کره شمالی تصویب شد.

خبرنگاران رهبر کره شمالی ترکیب کمیسیون عالی دولتی را تغییر داد

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه های دولتی کره شمالی، کیم ریاست کمیسیون امور دولتی کره شمالی که عالی ترین نهاد تصمیم گیری در این کشور است را بر عهده دارد. خبرگزاری کره شمالی گزارش داد که در جلسه روز یکشنبه مجلس تشریفاتی کره شمالی موسوم به انجمن عالی خلقی پنج عضو از مجموع 13 عضو کمیسیون عالی دولتی تغییر داده شد.

تصاویر منتشر شده در روزنامه رسمی رودونگ سینمون از جلسه روز یکشنبه مجلس کره شمالی، نمایندگان مجلس را در حالی نشان می دهد که بدون استفاده از ماسک بر صورت در فاصله نزدیک از هم نشسته اند.

گزارش رسمی کابینه کره شمالی تاکید دارند که هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور وجود ندارد. پیونگ یانگ هزاران نفر از مردم کشور و همچنین صدها تن از اتباع خارجی شامل دیپلمات ها را قرنطینه نموده و اقداماتی برای ضدعفونی کردن اماکن انجام داده است تا از شیوع کرونا در این کشور جلوگیری کند. کارشناسان میگویند که شیوع کرونا در کشور کره شمالی با توجه به بخش ضعیف بهداشت و درمان در این کشور می تواند ویرانگر باشد.

در گزارش خبرگزاری کره شمالی هیچ ذکری از ریاست کیم بر جلسه روز یکشنبه مجلس خلقی این کشور به میان نیامده و در تصاویر منتشر شده هم اثری از کیم نیست. با این حال، لی گفت که برگزاری جلسه مجلس کره شمالی با نمایندگان بدون ماسک، از اطمینان این کشور از مدیریت شرایط کرونا حکایت دارد.

اعضای منصوب شده جدید کمیسیون امور دولتی کره شمالی شامل ری سون گیوون از افسران ارشد سابق ارتش است که پیشتر در امسال به عنوان وزیر خارجه معرفی شده بود و ری یونگ هو وزیر خارجه سابق از عضویت این کمیسیون کنار گذاشته شد. ری سو یونگ وزیر خارجه سابق نیز از دیگر اعضای برکنار شده کمیسیون امور دولتی است.

راچل لی تحلیلگر سابق دولت آمریکا در امور کره شمالی درباره این خبر گفت: این یک تغییر گسترده در اعضای کمیسیون امور دولتی کره شمالی محسوب می گردد.

یک گزارش بودجه ای ارائه شده به مجلس خلقی کره شمالی حاکی است که 15. 9 درصد از هزینه های کشور در امسال به بخش دفاع اختصاص دارد که نسبت به سال گذشته اندکی افزایش نشان می دهد.

گزارش کابینه اذعان نموده که در سال گذشته در کار کمیسیون امور دولتی اشتباهات جدی پیدا شده است و اگر مقامات مسئول سیاست های مالی وظیفه خود را انجام ندهند هدف های مالی مقامات حاصل نخواهند شد.

یک استاد دانشگاه کره جنوبی به خبرگزاری فرانسه گفته است: کره شمالی می خواهد این پیغام را صادر کند که نهادهای این کشور کار می نمایند و ایمنی و امنیت ملی تحت کنترل است و در عین حال انتظارات عمومی درباره اقتصاد را با مقصر جلوه دادن شیوع جهانی کرونا، پایین بیاورد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، انجمن عالی خلقی (مجلس) کره شمالی سالی یک بار برای تصویب بودجه دولتی و تایید انتصاب های کلیدی و اصلاحات قانونی تشکیل جلسه می دهد هرچند که شخص کیم قدرت مطلقه را در این کشور در دست دارد.

جلسه روز یکشنبه مجلس یک روز پس از آن تشکیل شد که کیم خواهان تدابیر کامل تر دولتی برای محافظت از شهروندان درباره شیوع کرونا شده بود.

کره شمالی تحت زعامت کیم جونگ اون که در سال 2011 به قدرت رسید پیشرفت سریعی در زمینه زرادخانه هسته ای و پرتاب موشک های قادر به رسیدن به کل خاک آمریکا حاصل نموده و مشمول تحریم های فزاینده شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است. مذاکرات این کشور با آمریکا در پی اجلاس سال گذشته سران دو کشور در هانوی ویتنام، در مورد کاهش تحریم ها و امتیازات کره شمالی در مقابل آن تا حد زیادی به بن بست رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 969

به "خبرنگاران رهبر کره شمالی ترکیب کمیسیون عالی دولتی را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رهبر کره شمالی ترکیب کمیسیون عالی دولتی را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید