خبرنگاران دستگیری حفاران غیر مجاز در طارم سفلی قزوین

به گزارش شاتر عکاسی، قزوین - خبرنگاران - چهار حفار غیرمجاز در اراضی روستای بابا از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین شناسایی و از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی دستگیر شدند.

خبرنگاران دستگیری حفاران غیر مجاز در طارم سفلی قزوین

علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: پیرو دریافت گزارش مردمی مبنی برحضور تعدادی حفار غیر مجاز در اراضی روستای بابا از توابع بخش طارم سفلی با هدف یافتن گنج و اشیای تاریخی، تیمی متشکل از فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و کارکنان این مرکز به محل اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه پیروز به دستگیری چهار تن از حفاران غیر مجاز در این منطقه شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اظهار کرد: در این عملیات ادوات حفاری به همراه یک قبضه اسلحه شکاری 2 لول, سه قبضه چاقو کشف و ضبط به همراه افراد خاطی جهت سیر مراحل قانونی به فرماندهی بخش انتظامی سیردان تحویل داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: شهروندان و هم استانی ها می توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری های غیرمجاز با شماره 33236966 و 33240235 (به صورت شبانه روزی) با فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس گرفته تا با اقدام به موقع میراث بانان از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1026

به "خبرنگاران دستگیری حفاران غیر مجاز در طارم سفلی قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگیری حفاران غیر مجاز در طارم سفلی قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید