خبرنگاران تفاهمنامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و شهرداری مشهد منعقد شد

به گزارش شاتر عکاسی، مشهد- خبرنگاران- تفاهمنامه 80 میلیارد ریالی مشارکت در هوشمندسازی مدارس و خرید تبلت برای دانش آموزان حاشیه شهر مشهد، عصر سه شنبه بین وزارت آموزش و پرورش و شهرداری مشهد منعقد شد.

خبرنگاران تفاهمنامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و شهرداری مشهد منعقد شد

وزیر آموزش و پرورش عصر سه شنبه در مراسمی که به همین مناسبت برگزار گشت گفت: هیچ اتفاق مثبتی، جز از جهت یادگیری نمی افتد و اگر هم بیفتد پایدار نخواهد بود.

محسن حاجی میرزایی اضافه کرد: رویکردهای فرهنگی به ویژه در این سطح زمان بر است اما رویکرد فرهنگی شهرداری مشهد نشان داد که می توان از جهتهای کوتاه تری به نتیجه رسید و برخی از مسائل مزمن را که سالها در حل آن عاجز بوده ایم را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: از همکاریهای خوب شهرداری و شورای شهر مشهد با آموزش و پرورش تشکر می کنم و در خصوص استفاده از مدارس حاشیه شهر به عنوان فرهنگسرا با پیشنهاد شهردار مشهد موافق هستم و آمادگی همکاری برای توسعه فرهنگ شهروندی و اصلاح نگاه و رفتار شهروندان را داریم.

او اضافه کرد: با این اقدام می توان گامهای بلندی را در راستای ترویج فرهنگ شهروندی برداشت و اتفاقاتی را شاهد بود که سالها و دهه ها ماندگار و اثر بخش خواهد بود.

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: آمادگی داریم از مدارس به ویژه مدارس حاشیه شهر خارج از ساعت درسی به عنوان فرهنگسرا برای ارائه آموزش های شهروندی استفاده کنیم.

محمد رضا کلایی اضافه کرد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، فعالیت ها در حوزه های فرهنگی و آموزشی به ویژه فرهنگ شهروندی کمرنگ شد که سعی کردیم این تهدید را به فرصت تبدیل و فعالیتها را به حوزه الکترونیک هدایت کنیم.

وی ادامه داد: حاشیه شهر مشهد با 66 محله دارای حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت است که این جمعیت دارای طرفیتهای خوبی است اما آن گونه که باید به ویژه در حوزه نرم افزاری خدمات نگرفته است.

شهردار مشهد گفت: مدارس را فرهنگسرا می دانم و معتقدم مدارس می توانند به خصوص در مناطق کم برخوردار برای ارائه آموزش های حوزه اجتماعی و فرهنگ شهروندی مورد استفاده قرارگیرند از این رو آمادگی داریم در صورت موافقت وزیر آموزش و پرورش از ظرفیت مدارس در ساعتی که فعالیت ندارند برای ارائه آموزش های اجتماعی و فرهنگ شهروندی استفاده کنیم.

کلایی اضافه کرد: براساس تفاهمنامه امروز ، شورای شهر و شهرداری مشهد در هوشمندسازی مدارس مناطق کم برخوردار و توزیع بسته آموزش های شهروند هوشمند به دانش آموزان محلات کم برخوردار با پرداخت مبلغی تا سقف 80 میلیارد ریال مشارکت خواهد کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1437

به "خبرنگاران تفاهمنامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و شهرداری مشهد منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تفاهمنامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و شهرداری مشهد منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید