خبرنگاران تشکل های دانشجویی از فضای مجازی به خوبی استفاده نمایند

به گزارش شاتر عکاسی، تهران- خبرنگاران- رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تشکل های دانشجویی باید از فضای مجازی به خوبی استفاده نمایند؛ درحال حاضر سخنرانی هایی که در یک سالن بوده است، می توانند به وسیله فضای مجازی برگزار شوند.

خبرنگاران تشکل های دانشجویی از فضای مجازی به خوبی استفاده نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه امیرکبیر، احمد معتمدی در مراسم رونمایی از کتابچه برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه برای سه ماهه اول سال 99 گفت: با شیوع بیماری کرونا دانشگاه ها با هماهنگی و همفکری یکدیگر و وزارت علوم به سرعت توانستند برنامه های خود را با شرایط جدید هماهنگ نمایند.

وی اضافه نمود: دانشگاه ها در ترم گذشته و با توجه به شیوع بیماری کرونا نمره قبولی را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این دوران تمام فعالیت های دانشگاه پیگیری و دنبال شد و در حوزه پژوهش و قراردادهای صنعتی و فعالیت شرکت های دانش بنیان نیز دانشگاه فعال بود.

معتمدی گفت: در حوزه فرهنگی نیز در دانشگاه برنامه های خوبی اجرا شد که برای اجرای این برنامه ها از فضای مجازی استفاده شد تا برنامه های فرهنگی دانشگاه به حیات خود ادامه دهد.

وی افزود: عدم استفاده از فضای مجازی همیشه یک ضعف در دانشگاه به شمار می رفت که با شیوع بیماری کرونا از این فضا بیش از گذشته استفاده شد.

معتمدی مطرح کرد: دانشگاه های کشور نیز باید بیش از گذشته به دنبال استفاده از فضای مجازی در حوزه های علمی و آموزشی باشند. درواقع دانشگاه ها باید از فضای مجازی به عنوان یک وسیله یاری آموزشی استفاده نمایند.

وی گفت: تشکل های دانشجویی باید از فضای مجازی به خوبی استفاده نمایند. سخنرانی هایی که در یک سالن بوده است، درحال حاضر می توانند به وسیله فضای مجازی برگزار شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در ترم آینده دانشجویان می توانند برنامه های سخنرانی و مناظره را در فضای مجازی برگزار نمایند و دانشگاه نیز از این نوع برنامه ها حمایت می نماید.

معتمدی گفت: برای برگزاری ترم آینده باتوجه به شیوع بیماری کرونا سناریوهای مختلفی تدوین شده است اما دانشگاه برنامه دارد که کلاس های دانشگاه ترکیبی از برنامه های حضوری و غیرحضوری باشد.

وی مطرح کرد: درعین حال که زیرساخت های مجازی دانشگاه را تقویت می کنیم اما سعی داریم از امکانات فیزیکی دانشگاه نیز استفاده کنیم تا دانشجویان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشگاه حاضر شوند.

تدوین فاز دوم برنامه جامع مجازی فرهنگی امیرکبیر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه برای سه ماهه اول سال جاری با موفقیت اجرا شد، گفت: فاز دوم این برنامه جامع مجازی برای شروع سال تحصیلی جدید تدوین می گردد.

سیاوش خرسندی در مراسم رونمایی از کتابچه برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر شد برای سه ماهه اول سال 99 که با حضور دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر سید احمد معتمدی ریاست دانشگاه و مهندس عسکری مدیر کل فرهنگی وزارت علوم برگزار گردید، گفت: در برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه 133 برنامه در حوزه های انگیزشی، فرهنگی و علمی برگزار گردید.

وی اضافه نمود: تشکل های دانشگاه در طی سه ماه گذشته حدود 170 محتوا و برنامه مختلف را در فضای مجازی بارگزاری نموده اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح کرد: دانشگاه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی توانست طی 3 ماهه گذشته 300 برنامه مختلف را اجرا کند که نتایج این برنامه ها در کتابچه ای منتشر شد.

خرسندی افزود: در حال تدوین فاز دوم برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه هستیم که این برنامه از ابتدای مهرماه اجرایی می گردد.

وی ادامه داد: بیماری کرونا تاثیر ویژه ای بر فعالیت ها گذاشته است اما ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر کوشش کردیم تا در این دوره کار فرهنگی را بافضای جدید تطبیق دهیم.

در این مراسم با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از فعالین فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1178

به "خبرنگاران تشکل های دانشجویی از فضای مجازی به خوبی استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشکل های دانشجویی از فضای مجازی به خوبی استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید