خبرنگاران امروز با تایید یک جمهور متحدبه تحریم وکرونا نه بگوییم

به گزارش شاتر عکاسی، تهران-خبرنگاران- سخنگوی دولت در پیامی نوشت: آن روز به جمهوری اسلامی، آری گفتیم و امروز باید با تایید یک جمهور متحد، همدل و در کنار یکدیگر به تحریم و کرونا، نه و به آینده ای بهتر و سالی با گذار از بحران ها و ایجاد جامعه ای پیروز آری و سلام بگوییم.

خبرنگاران امروز با تایید یک جمهور متحدبه تحریم وکرونا نه بگوییم

علی ربیعی روز سه شنبه در صفحه اینستاگرامی خود در پیغامی درباره روز 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران نوشت: سال جاری در شرایطی 12 فروردین روز تاسیس جمهوری اسلامی را برگزار می کنیم که بیش از هر زمان دیگر به احیای روح همه باهم که در آن روزها روح مسلط جامعه بود، احتیاج داریم. در آن موقع، جمهوریتی رفراندم بنیاد شکل گرفت. آن روز همه ملت با همه تنوع خود؛ اقوام مختلف، مذاهب، ادیان و مرام های سیاسی با سبک های گوناگون زندگی حضور داشتند. امروز نیز به همه با هم متفاوت احتیاجمندیم. بدون اعتماد و در کنار هم بودن، عبوری کم یا بی مخاطره از بحران های متفاوت حاصل نمی گردد.

آن روز، دنیای کهن و سنت های غلبه یافته سیاسی، مالی و اجتماعی را پشت سر گذاشتیم و وارد عصر جمهوریت اسلام شدیم. امروز هم باید خودمان را منطبق با الزامات یک مبارزه نوین بکنیم.

سخنگوی دولت در پیغام خود یادآور شده است: در 12 فروردین 1399، با دو پدیده آزاردهنده تحریم و کرونا مواجهیم. در مقابله با پدیده تحریم، احتیاج به اعتراض واحد و کنش جمعی برای عقب راندن آن و در مقابل کرونا احتیاجمند یک عقلانیت جمعی، سختکوشی همگانی، مدارای عظیم و تغییر در سبک های زیستی از شیوه حکمرانی تا زیست مالی، فرهنگی و اجتماعی هستیم.

وی در این پیغام تاکید نمود: آن روز به جمهوری اسلامی آری گفتیم و امروز باید با تایید یک جمهور متحد، همدل و در کنار یکدیگر به تحریم و کرونا نه و به آینده ای بهتر و سالی با گذار از بحران ها و ایجاد جامعه ای پیروز آری و سلام بگوییم.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357، در 12 فروردین 1358 به دعوت امام خمینی (ره) همه پرسی حکومت جمهوری اسلامی در سراسر ایران برگزار گردید و 98.2 درصد واجدان شرکت در همه پرسی با دادن رای آری، موافقت خود را با استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران اعلام کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 936

به "خبرنگاران امروز با تایید یک جمهور متحدبه تحریم وکرونا نه بگوییم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امروز با تایید یک جمهور متحدبه تحریم وکرونا نه بگوییم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید