حضور داوطلبان میراث جهانی یونسکو در باغ پهلوانپور یزد

به گزارش شاتر عکاسی، مدیر پایگاه باغ جهانی پهلوانپور مهریز گفت: برای دومین بار کمپین داوطلبان میراث جهانی یونسکو در سایت میراث جهانی باغ پهلوانپور مهریز برگزار گردید.

حضور داوطلبان میراث جهانی یونسکو در باغ پهلوانپور یزد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، الهام جلوداری گفت: برای دومین بار کمپین داوطلبان میراث جهانی یونسکو از هشت کشور مختلف از جمله روسیه، ایتالیا، فرانسه، مجارستان، اسپانیا، بلژیک و عمان در سایت میراث جهانی باغ پهلوانپور مهریز برگزار گردید.

او اضافه کرد: داوطلبان ایرانی نیز از استان های مختلف کشور به همراه انجمن ها و تشکل های مردم نهاد استان یزد به منظور انجام فعالیت های داوطلبانه به سایت باغ پهلوانپور مهریز آمدند.

مدیر پایگاه باغ جهانی پهلوانپور مهریز ادامه داد: مرمت آسیاب کنار باغ جهانی پهلوانپور، مبارزه با آفات و علف های هرز این باغ، لایروبی قنات حسن آباد و پاکسازی محوطه اطراف باغ و قنات و همچنین سخنرانی و نشست های نیمه تخصصی پیرامون میراث آب از جمله برنامه های داوطلبان میراث جهانی یونسکو در مهریز بود.

او اضافه کرد: کارگاه آموزشی برای بچه ها، کارگاه چینه و اجرای دیوار چینه ای در اطراف باغ پهلوانپور و بازدید از روستای هنزا و آشنایی باصنایع دستی و آموزش بافت گیوه از برنامه های دیگر این گروه داوطلبان بود.

جلوداری با اشاره به این که کمپین داوطلبان میراث جهانی یونسکو هم زمان در چند کشور اروپایی و آفریقایی ازجمله آلمان، ایتالیا، کامرون، زیمباوه و غیره در حال انجام است، گفت: در کشور ایران، سایت باغ پهلوانپور پذیرای این گروه داوطلبان است.

داوطلبان حمایت از میراث جهانی یونسکو سال 2019 در 57 سایت و در 31 کشور مختلف جهان به انجام فعالیت های داوطلبانه می پردازند که باغ پهلوانپور مهریز و قنات جهانی حسن آباد یکی از آن ها است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 345

به "حضور داوطلبان میراث جهانی یونسکو در باغ پهلوانپور یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور داوطلبان میراث جهانی یونسکو در باغ پهلوانپور یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید