توسعه نخستین سکوهای ابری توزیع شده در کشور

به گزارش شاتر عکاسی، سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت ، توسعه و شکل گیری نخستین سکوهای ابری توزیع شده در کشور را در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات آغاز کردند.

توسعه نخستین سکوهای ابری توزیع شده در کشور

قرارداد مزایده جهت شکل گیری نخستین سکوهای ابری توزیع شده در کشور با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت و در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات، با بخش خصوصی مبادله شد.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات، این طرح را از دو منظر محتوا و مشارکت عمومی خصوصی حائز اهمیت دانست و گفت: این پروژه باعث تمرکززدایی محتوا و خدمات از تهران و توزیع بار ترافیکی پهنای باند در کشور می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه در بخش فرآیندی نیز از آن جهت دارای اهمیت است که دولت با وارد شدن در برخی از حوزه ها به نوعی تبدیل به رقیب بخش خصوصی می شود، ادامه داد: مراکز داده استانی سازمان فناوری اطلاعات ایران، یکی از مواردی است که ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به محل رقابت میان دولت و بخش خصوصی را دارد و با اجرای این پروژه می توان دارایی دولت را به ابزاری تبدیل کرد که طی آن مشارکت عمومی خصوصی اتفاق بیافتد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: فرآیند برگزاری مزایده حدود دو سال طول کشید و شکل گیری و توسعه پلتفرم های ابری توزیع شده در کشور، ارائه خدمات موردنیاز کسب وکارهای نوپا به صورت یکپارچه و اقتصادی، امکان ارائه خدمات به تولیدکنندگان محتوا و فراهم کنندگان خدمات شبکه توزیع محتوا، صرفه جویی اقتصادی و توسعه کسب وکار و دانش در کشور از مهم ترین اهداف این طرح است.

وی در خصوص تقسیم بندی توسعه خدمات ابری در کشور بر مبنای زمینه فعالیت برای شرکت های خصوصی افزود: منطقه یک و یا ابر شاقتصادی شامل شهرهای تبریز، مشهد، قم، همدان و هم مکانی شیراز و منطقه 2 یا ابر جنوبی شامل شهرهای شیراز، اصفهان، اهواز، کرج و هم مکانی تبریز است که با مشارکت برخی شرکت های خصوصی انجام می شود.

ناظمی افزود: مزایده ابرایران دارای مشوق ها و مجوزهایی برای اپراتورها است که شامل خرید تا 30 درصد از ظرفیت ایجاد شده از محل تجهیزات تحویل شده، ارائه 90 درصد تخفیف برای پهنای باند، ارائه 95 درصد تخفیف برای فضای Co-Location و ارائه تسهیلات تا سقف 700 میلیارد ریال از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی با رعایت آئین نامه ها و دستورالعمل های صندوق، خواهد بود.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1444

به "توسعه نخستین سکوهای ابری توزیع شده در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه نخستین سکوهای ابری توزیع شده در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید