تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان

به گزارش شاتر عکاسی، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از موافقت ستاد مبارزه با کرونا برای تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک واسکان تا مهر 1400 اطلاع داد و گفت: این مصوبه تا چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.

تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمود محمودزاده امروز (سه شنبه) درباره آخرین شرایط و مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان به خبرنگار مالی ایرنا گفت: به دلیل اینکه بسیاری از خانوارها هنوز پیروز به ثبت نام در سامانه مذکور نشدند و تراکم جمعیت در دفاتر خدمات الکترونیک افزایش یافته است، از ستاد مبارزه با کرونا خواهان تمدید مهلت ثبت نام در سامانه شدیم.

وی گفت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک تا مهر 1400 در ستاد مبارزه با کرونا مصوب شد و در چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.

بر اساس اعلام معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، متقاضیان مثل دو ماه گذشته بدون محدودیت کد ملی می توانند اقدام به درج اطلاعات سکونتی خود داشته باشند.

وی ادامه داد: در طول چند ماه گذشته سه مرجع هدایت از جمله شماره پنج رقمی مرکز و پیامکی که اعلام شد، خانواده ها را برای چگونگی درج اطلاعات سکونتی هدایت می کرد که یاری زیادی به حل ابهام های ذهنی مردم داشت.

به گفته محمودزاده، حجم سوالات خانواده ها نشان می دهد تاریخ 19 خرداد برای خاتمه مهلت ثبت نام کافی نبودهو این زمان باید تمدید می شد.

وی گفت: بر این اساس مالکان و مستاجران تا مهر ماه سال جاری مهلت دارند تا اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان درج نمایند، تا الان نیز تعداد زیادی از مردم اقدام به درج اطلاعات داشتند و تراکم مراجعه به سایت حتی گاهی موجب کند شدن سایت شده است.

لازم به ذکر است در اجرای ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم، همه سرپرستان خانوار باید اطلاعات ملکی و اقامتی خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نمایند. وزارت راه و شهرسازی براساس قانون مصوب مجلس و به عنوان مجری این طرح، یک دوره 2 ماهه از تاریخ 19 فروردین تا 19 خرداد 1400 را برای ثبت اطلاعات ملکی و اقامتی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان معین نموده بود.

برای ثبت اطلاعات ملکی و اقامتی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir باید مالک یا مستاأجر با سیم کارت به نام خود و کد ملی وارد سایت شوند و ضمن ثبت اطلاعات مربوط به املاک مسکونی خود، اقامتگاه اصلی خانوار را نیز معین کند. البته به دلیل اتصال سامانه املاک و اسکان به بانک اطلاعاتی وزارت راه و شهرسازی، پس از ورود افراد به این سامانه، فهرست املاک متعلق به فرد نمایش داده می گردد، اما احتمال نمایش املاک واگذار یا فروخته شده و حتی تکراری نیز در این سامانه وجود دارد که کاربر می تواند با انتخاب گزینه های موجود، این اطلاعات را اصلاح کند.

مستأجران نیز برای ثبت اطلاعات به معینات اصلی ملک نظیر متراژ دقیق، کد نوسازی ملک، کد ملی و شماره تلفن همراه مالک احتیاج دارند که بخشی از آن ها در اجاره نامه رسمی نوشته شده و مابقی به وسیله سند، قبض عوارض سالانه ملک یا با سوال از مالک قابل دریافت است. نکته دیگر اینکه در سامانه ملی املاک و اسکان، انتخاب کاربری ملک اعم از مسکونی، تجاری و اداری به فرد اظهارنماینده واگذار شده و باید مطابق با عنوان ملک در سند اصلی ثبت گردد. در این سامانه هدایت های مورداحتیاج برای ثبت املاک و همچنین پاسخ سوالات احتمالی درج شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1691

به "تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید