تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال به کجا رسیده است؟

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران، تحقیق و تفحص از دو تیم پرسپولیس و استقلال اواخر خردادماه به تصویب نمایندگان مجلس رسید. دو هفته بعد از آن و طبق رای گیری اجرا شده ترکیب کمیته تحقیق و تفحص از سرخابی ها متشکل از 9 نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی همراه با 5 نفر از درخواست کنندگان تحقیق و تفحص و یک نفر از میان نمایندگان خارج از کمیسیون فرهنگی تعیین و معرفی گردید.

تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال به کجا رسیده است؟

در ادامه و پیش از طرح برنامه ها و مسیر انجام تحقیق و تفحص، اعضای هیات رئیسه این کمیته هم معین شدند تا طبق آنچه به تصویب نمایندگان مجلس هم رسیده بود، ظرف مدت زمان 6 ماه روند تحقیق و تفحص انجام و نتیجه کار اعلام گردد. با این اوصاف و گذشت حدود 5 ماه از طرح موضوع، چه نتیجه ای در رابطه با سرخابی ها و تحقیق و تفحص از آنها حاصر شده است؟

محمد صادق طباطبایی نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال در مصاحبه با خبرنگاران در این زمینه و در کل برنامه های اجرا شده گفت: در تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال عملکرد دو باشگاه به لحاظ درآمدها و هزینه نمودها، ساختار اداری، جریمه ها و نحوه ورود و خروج ها در سطوح مختلف به غیر از مباحث فنی باید مورد بررسی و ارزیابی قرار می گرفت. بر همین اساس به اسناد و مدارکی برای شروع به کار احتیاج داشتیم که به برخی از آنها از هر دو باشگاه دسترسی پیدا نموده ایم.

وی با یادآوری اینکه در طرح تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال، عملکرد آنها طی 10 سال گذشته یعنی در بازه زمانی 1386 تا 1396 مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: لازم بود با برخی افراد مرتبط با دو باشگاه هم مصاحبههایی داشته باشیم. به همین منظور تیمی را مامور به انجام این کار کردیم تا بر اساس اطلاعاتی دریافتی بتوانیم بررسی های دقیق تری روی اسناد و مدارک داشته باشیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که تاکنون و از میان مدیران پیشین پرسپولیس و استقلال با چه افرادی مصاحبه شده است؟، توضیح داد: شاید این افراد صرفا جزو مدیران دو باشگاه نباشند. نفراتی که با آنها صحبت شده یا احتیاج است با آنها مصاحبه کنیم، شامل همه افرادی که به نوعی مرتبط با باشگاه هستند، می شوند. از طرفدار گرفته تا مدیران در دایره این افراد قرار می گیرند. در هر صورت تا به امروز با برخی از آنها صحبت هایی شده است.

طباطبایی نژاد در مورد نتایجی که تا به امروز کمیته تحقیق و تفحص به آن دست پیدا نموده است، گفت: همانطور که گفتم تا به امروز کارهایی مقدماتی مانند تهیه اسناد مورد احتیاج و مصاحبه با برخی افراد اجرا شده اما هنوز به نتیجه معین و واضحی نرسیده ایم. شاید تا دو سه هفته دیگر بتوانیم جمع بندی اولیه ای از اقدامات اجرا شده داشته باشیم.

وی در این رابطه و با تاکید بر اینکه مباحث مالی عامل اصلی برای تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال است، ادامه داد: شاید امکان اینکه همه زوایای اسناد و مدارک دریافتی را به طور دقیق بررسی و استخراج کرد، وجود نداشته باشد اما می توان به موارد مورد ابهام دسترسی پیدا کرد و آنها را مورد بررسی قرار داد تا طبق نتایج به دست آمده، گزارش کلی تحقیق و تفحص را آماده کرد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال همچنین با اشاره به فرصت 6 ماهه ای برای اعلام نتیجه عملکرد این کمیته معین شده، تاکید نمود: این مدت زمان اصلا کافی نیست به خصوص با توجه به اینکه قرار است تحقیق و تفحص برای یک دوره 10 ساله انجام گردد. در هر صورت به زودی جمع بندی اولیه از بررسی های اجرا شده را ارائه می دهیم تا حداقل برخی ابهامات رفع گردد و ببینم که تا چه حد تاثیرگذار بوده است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال سخنگو ندارد و نباید اطلاعات عملکرد آنها به صورت دقیق اطلاع رسانی گردد، گفت: نتیجه فعالیت این کمیته به کمیسیون فرهنگی ارائه می گردد تا در صحن مجلس قرائت گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 115

به "تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال به کجا رسیده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال به کجا رسیده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید