تازه ترین جزئیات از پرداخت وام به مشاغل متضرر از کرونا ، تمدید مهلت زمان ثبت نام در سامانه کارا تا انتهای تیر

به گزارش شاتر عکاسی، سخنگوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین جزئیات ارائه تسهیلات به مشاغل متضرر از کرونا توضیحاتی داد.

تازه ترین جزئیات از پرداخت وام به مشاغل متضرر از کرونا ، تمدید مهلت زمان ثبت نام در سامانه کارا تا انتهای تیر

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، حامد شمس درباره تمدید مهلت ثبت نام واحد های تولیدی جهت دریافت تسهیلات کرونایی گفت: در گذشته اعلام شده بود که این مهلت تا سرانجام خرداد ماه است که این زمان به دلیل بعضی از مسائل تا سرانجام تیر ماه تمدید شد.

سخنگوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: برآورد ستاد ملی مقابله با کرونا و زیر مجموعه آن از جمله کارگروه مالی این بود که نزدیک به 6 میلیون شغل از کرونا آسیب دیدند که به دستور دولت تعطیل و یا متضرر شدند که ما این شش میلیون نفر را به 2 گروه کلی تقسیم بندی کردیم.

شمس ادامه داد:گروه اول حدود 3 میلیون 200 هزار نفر هستند که این ها بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی هستند و دارای کد کارگاهی بودند و گروه دوم نیز که حدود 2 میلیون 800 هزار نفر هستند افرادی که کار می کردند، اما کد کارگاهی و یا شماره بیمه نداشتند.

وی بیان نمود: ما از روز پنجشنبه کار ارسال پیامک برای گروه دوم (2 میلیون 800 هزار نفر که کد کارگاهی نداشتند) شروع کردیم و از امروز افرادی که پیامک برای آن ها ارسال شد امکان ثبت نام در سامانه کارا را دارند و این یک تقسیم بندی کلی است.

سخنگوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: این مشاغل شامل 14 رسته می شوند که در گذشته اطلاع رسانی شده بود که بنا به دستور دولت تعطیل شده یا نشده بودند، اما متاثر از شرایط کرونا آسیب دیدند.

شمس در پاسخ به این سوال که فرایند دریافت تسهیلات به چه صورت است، گفت: این موضوع به 3 مرحله تقسیم بندی شده است که اطلاعات اصلی را از ده دستگاه که در این مجموعه هستند می گیریم و به وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی می فرستیم.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات سازمان تامین اجتماعی یک راستی آزمایی اطلاعت انجام می گردد و اگر شرایط تحقق این تسهیلات تعیین شد مجدد اطلاعات به دستگاه ها ارجاع داده می گردد تا پس از تایید نهایی به بانک داده گردد.

سخنگوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید نمود: قرار بر این بود تا در زمانی کمتر از یک ماه این فرایند انجام گردد، اما به دلیل آنکه بعضی از اطلاعات دستگاه ها درست نبوده و یا در راستی آزمایی ها مشکل وجود داشته بیشتر زمان می برد و این برای افرادی است که دارای کدکارگاهی و شماره بیمه هستند.

شمس توضیح داد: برای کسانی که شماره بیمه و کد کارگاهی ندارند احتیاجی به راستی آزمایی نیست و از اساس توجه بر این بود که افرادی در سامانه کارگاهی ثبت نام نمایند که کد کارگاهی ندارند و این موضوع به بانک ارسال گردد.

وی با تاکید بر این نکته که 20 بانک عامل معرفی شده است تا بر اساس حساب اشخاص تسهیلات پرداخت گردد، گفت: میزان تسهیلات چقدر است: از ابتدای فعالیت ستاد کرونا در سطح ملی وام دوازده درصدی پیش بینی شده بود که به 3 گروه با مبالغ مختلف پرداخت می گردد که برای دسته اول رانندگان درون شهری و برون شهری 6 میلیون تومان، برای افراد متاثر از کرونا 12 میلیون تومان می یابد، اما برای افرادی که به دستور دولت تعطیل شده بودند این مبلغ 16 میلیون تومان است.

سخنگوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مهلت بازپرداخت آن ها با دوره تنفس 3 ماه است در دوره 24 ماه که دوره تنفس تمام شد باید بازپرداخت را شروع نمایند و برای هر 3 گروه سود 12 درصد است.

شمس گفت: برآورد ما این است تمام افراد مستحق بتوانند ثبت نام خود را در سامانه کارا تا سرانجام تیرماه انجام دهند و از میان 2 میلیون و 800 هزار نفر که کد کارگاهی نداشتند، تا به این لحظه اطلاعات یک میلیون و 500 هزار نفر برای ما ارسال شده است.

وی بیان نمود: به مانند دیگر کار ها که در سطح ملی که انجام می گردد نقاط ضعف و قوتی وجود دارد، نقطه قوت این تسهیلات این است که احتیاج به مراجعه حضوری نیست و این اطمینان را به تمام متضرران کرونا می دهم که مسئله ای در پرداخت این تسهیلات نداشته باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1114

به "تازه ترین جزئیات از پرداخت وام به مشاغل متضرر از کرونا ، تمدید مهلت زمان ثبت نام در سامانه کارا تا انتهای تیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین جزئیات از پرداخت وام به مشاغل متضرر از کرونا ، تمدید مهلت زمان ثبت نام در سامانه کارا تا انتهای تیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید