برای تأمین امنیت مرزها توافق کردیم

به گزارش شاتر عکاسی، منصور خالقیار معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در تبادل نظر با خبرنگاران در مورد محورهای اصلی سفر هیأت افغانستانی به ایران گفت: وزارت های خارجه ایران و افغانستان روی سند جامع همکاری های دو کشور کار می نمایند.

برای تأمین امنیت مرزها توافق کردیم

خالقیار می گوید این سند تا کنون به امضا نرسیده و آخرین جزئیات آن به زودی اعلام می شود.

به گفته معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اتفاق های دردناک گذشته که از اتباع افغانستان قربانی گرفت باعث شده است که دو طرف بر تأمین هرچه بیشتر امنیت مرزها کوشش های جدی را اتخاذ کنند.

خالقیار تأکید کرد که در کنار توافق برای کوشش برای تقویت امنیت مرزها؛ مبارزه مشترک با قاچاق انسان و جلوگیری از ترددهای غیر قانونی به ایران نیز شامل توافق های اخیر در نشست تهران است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: در این نشست توافق شد که ایران و افغانستان تدابیری جهت جلوگیری از تکرار وقایع اخیر اتخاذ کنند.

به گفته خالقیار طرف افغانستانی در این ملاقات بر دفاع از منافع افغانستان در ایران و مصونیت اتباع افغانستانی تأکید کرده و خواستار پیگیری حوادث اخیر شده است.

وی اضافه نمود: طرف ایرانی نیز هیأت افغانستانی را از آخرین جزئیات تحقیقات آگاه نمود و هر دو طرف توافق کردند راهکار و تدابیری را جهت جلوگیری از تکرار چنین رویدادهایی اتخاذ کنند.

خالقیار گفت: در حاشیه نشست وزارت خارجه ایران با افغانستان دو طرف به توافق رسیدند تا زمینه انتقال اجساد و مجروحین افغانستانی به افغانستان فراهم شود.

معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در انتها اضافه نمود: توافق شد مذاکرات دو کشور برای استخدام کارگران افغانستانی در ایران ادامه یابد و مراحل قانونمندسازی حضور اتباع افغانستان در ایران و تمدید کارت های اقامت، تثبیت هویت، توزیع تذکره و صدور پاسپورت شروع شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1083

به "برای تأمین امنیت مرزها توافق کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تأمین امنیت مرزها توافق کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید