برای بازیابی مقصد در دوران کرونا به چه مواردی باید توجه کرد؟

به گزارش شاتر عکاسی، بیماری همه گیر کووید- 19 باعث شده تا بازار سفر رقابتی تر شود.

برای بازیابی مقصد در دوران کرونا به چه مواردی باید توجه کرد؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

ایسنا: مقاصد مشهوری که پیش از شیوع بیماری مورد توجه بسکمک از گردشگران بوده اند، ممکن است دیگر مناسب گردشگری نباشند، در عوض فرصت برای مقاصد کوچک تر، داخلی و کم جمعیت فراهم خواهد شد.

به نقل از نیوز، سازمان مدیریت مقصد (DMO) در راهبردهای بازاریابی خود برای انطباق با شرایط جدید باید تغییراتی ایجاد کند که شامل تعامل با مسافران، اعتماد مسافران و تولید محصولات سازگار با فرایند جدید خواهد بود که هریک در ذیل توضیح داده شده است.

تعامل با مسافران

اگرچه در شرایط فعلی، بیشتر مقاصد نمی توانند پذیرای گردشگران باشند، اما بازاریابی و تعامل با گردشگران را نباید متوقف کنند. ممکن است مقاصد محبوب گردشگران در قبل از شیوع بیماری کووید- 19 با عدم استقبال گردشگران روبرو شوند؛ در عوض، مقاصدی برای مسافران مناسب تر هستند که احتمالا گزینه های بازدید در آینده خواهند شد. بنابراین، DMO ها باید برای دسترسی و ادامه تعامل با مسافران کمپین های بازاریابی ایجاد کنند و آنان را در رویای سفر نگه دارند و به آنان با ارائه اطلاعات مرتبط با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مقصد اطمینان دهند.

در اوایل شیوع بیماری همه گیر، زمانی که کشورها برای کنترل ویروس مرزها را بستند و نمی دانستند که چه موقع مجدد بازگشایی انجام خواهد شد، بسکمک از مقاصد با پیام سفر را به بعد موکول کنید کمپین هایی در شبکه های اجتماعی راه اندازی کردند. بیشتر این کمپین ها به صورت ویدئویی بود و به گردشگران یادآوری می کرد که باید فاصله فیزیکی و محدودیت سفر را رعایت کنند، اما همچنان تصاویر زیبا، هیجان انگیز است.

به عنوان مثال، کشور سوئیس پیام اکنون رویا، بعدا سفر، کشور پرتغال ویدیو از امید غافل نشویم، جزایر مادیرا در کشور پرتغال پیام اکنون با رویای آنلاین در خانه بمان، بعدا سفر کن و دبی نیز پیام زمانی که دوباره باهم ملاقات کنیم را برای مخاطبان ارسال کردند.

ایجاد اعتماد مسافران

از بارزترین تغییراتی که در بینش مسافران در همه گیری بیماری کووید- 19 مشاهده می شود، این است، زمانی که دوباره قصد سفر کنند، ایمنی اولویت اصلی آنان است. بنابراین، مسافران به دنبال مقصدی هستند که اعتماد آنان را جلب و در برابر سلامتی، ایمنی و حقوق مسافران احساس مسئولیت کند. در حال حاضر، برای تشویق افراد به بازدید در آینده ایجاد اعتماد در گردشگران ضروری است و همچنین مقصد نیز فرصت بهبودی زودتر را خواهد داشت.

برای جلب اعتماد مسافران، DMO ها می توانند برای محافظت از سلامتی افراد، اطلاعاتی درباره بازگشایی، اقدامات ایمنی و بهداشتی و همچنین فناوری در مقصد ارائه دهند. به روزرسانی این نوع اطلاعات همچنین به تصویر نام تجاری مقصد کمک می کند تا حضور بیشتری داشته باشد و با گردشگران ارتباط برقرار کند.

علاوه بر این، اطمینان از یک مقصد امن مستلزم همکاری نزدیک DMO با ذینفعان برای ایجاد تجارب ایمنی سراسر برای گردشگران است. برای ایجاد اعتمادبه نفس گردشگران در سفر، موارد مرتبط با حمل ونقل، محل اقامت، غذا خوردن، خرید کردن و ارائه دهندگان خدمات مسافر باید استانداردهای بهداشتی مناسب را رعایت کنند. بنابراین، DMO ها برای ارائه پیام های ایمنی سازگار به مسافران باید با ذینفعان مربوط در بخش های دولتی و خصوصی همکاری کنند.

تولید محصولات متناسب با فرایند جدید

محصولات گردشگری در مقصد باید با تغییر نیازها و رفتارهای مسافران تغییر کنند. ایمنی اولویت اول است و برای گردشگران، تجربه های مربوط به حفظ حریم خصوصی، تعامل کمتر، تورهای کوتاه مدت، تورهای شخصی یا کوچک جذاب تر خواهند بود.

DMO ها می توانند بررسی کنند و برای ارزیابی بینش گردشگران نسبت به اقدامات ایمنی اجرا شده، از نتایج داده ها استفاده و همچنین نظارت بر تغییرات سریع رفتار و نگرانی مسافران را کنترل کنند. بنابراین، DMO ها می توانند برای تولید محصولات مناسب تر تغییراتی در فرایند و ترجیحات مسافران به دست آورند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1490

به "برای بازیابی مقصد در دوران کرونا به چه مواردی باید توجه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بازیابی مقصد در دوران کرونا به چه مواردی باید توجه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید