اعتراض رسمی چین نسبت به بازدید نخست وزیر ژاپن از معبد مقدس

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران: دولت چین مراتب اعتراض رسمی خود را نسبت به بازدید نخست وزیر ژاپن از معبد یاسوکانی اعلام نموده است.

اعتراض رسمی چین نسبت به بازدید نخست وزیر ژاپن از معبد مقدس

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه؛ شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امروز پنج شنبه از معبد یاسوکانی که مظهر دوران نظامی گری ژاپن در دهه های اخیر است بازدید نموده است. این مساله مخالفت و اعتراض شدید مقام های چینی را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای در وبسایت خود بیان کرد، مقام های ارشد وزارت خارجه و همچنین سفیر چین در ژاپن مراتب اعتراض پکن را به مقام های وزارت خارجه ژاپن و سفیر این کشور در چین اعلام نموده اند.

چین و کره جنوبی بارها مخالفت و خشم خود را از سفر سیاستمداران ژاپنی به معبد مقدس یاسوکانی اعلام نموده اند. اختلافات مرزی ژاپن و چین بر سر مالکیت جزایر واقع در دریای شرقی چین موجب تشدید تنش ها در روابط توکیو و پکن شده است. تصمیم اخیر وزارت دفاع چین برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین نیز با انتقاد شدید ژاپن و کره جنوبی روبرو شده است.چین از هواپیماهای عبوری خواسته است تا به قوانین و مقررات جدید وضع شده احترام بگذارند ولی هواپیماهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی حاضر به پذیرش این مساله نیستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 368

به "اعتراض رسمی چین نسبت به بازدید نخست وزیر ژاپن از معبد مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض رسمی چین نسبت به بازدید نخست وزیر ژاپن از معبد مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید