اعتراض به آتش سوزی های استرالیا به لندن رسید

به گزارش شاتر عکاسی، همزمان با تظاهرات ضد دولتی در استرالیا، شهروندان لندنی هم در اعتراض به اقدامات ناکافی نخست وزیر استرالیا در برابر آتش سوزی های گسترده مقابل کمیساریای عالی استرالیا در این شهر تجمع یافتند.

اعتراض به آتش سوزی های استرالیا به لندن رسید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید. از شهرهای زیبایی همچون لندن و منچستر دیدن کنید، سوار چرخ فلک چشم لندن شوید و از تعطیلات حسابی لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صدها معترض لندنی با شرکت در تجمعی، خواهان اقدام سریع دولت استرالیا برای خاموش کردن آتش سوزی ها شدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این معترضان که عضو گروه فعالان شورش علیه انقراض هستند، روز آدینه در مقابل دفتر کمیساریای عالی استرالیا در لندن تجمع یافتند.

عده ای از تظاهرنمایندگان پلاکاردهایی با متن نابود کردن زمین را متوقف کنید در دست داشتند و شماری دیگر نیز با کوبیدن بر طبل و پخش غذاهای گیاهی، خیابان ها را بستند.

یکی از معترضان گفت: من اینجا هستم چون دولت استرالیا دقیقاً هیچ کاری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی نمی کند. در واقع آن ها آن را انکار می نمایند و باید آن ها را تحت فشار زیادی قرار داد.

امروز (آدینه) هزاران استرالیایی در شهرهای مختلف، با تجمع در خیابان ها، در اعتراض به سیاست های اقلیمی دولت این کشور دست به تظاهرات زدند.

این معترضان با بستن راه های اصلی در شهر سیدنی خواهان استعفای اسکات موریسون نخست وزیر این کشور شدند. شماری از تظاهرنمایندگان پلاکاردهایی اعتراضی با متن ما را از جهنم نجات دهید و اقلیم جایگزینی وجود ندارد در دست گرفته و خواهان رسیدگی فوری دولت به بحران آتش سوزی شدند.

این در حالی است که به نوشته رویترز، امروز (آدینه) با گسترش آتش سوزی ها، دولت از حدود 250 هزار نفر از ساکنین بعضی مناطق جنوب استرالیا درخواست کرد خانه های خود را ترک نمایند و اوضاع را بسیار بسیار چالش برانگیز توصیف کرد.

موریسون روز آدینه در مصاحبه ای رادیویی گفت مغالطه اجرا شده میات آتش سوزی ها و تعهد استرالیا به کاهش فراوری کربن وی را نا امید نموده است.

آتش سوزی هایی که از چند ماه پیش در استرالیا شروع شد، تا به امروز نزدیک به 5 میلیون هکتار از جنگل ها و اراضی این کشور را سوزانده و بیش از 950 خانه را ویران نموده است. در این میان ایالت نیو ساوث ولز بیشترین خسارت را دیده و 850 واحد از خانه های تخریب شده در این ایالت قرار داشته است.

گفته می گردد دستکم 27 نفر تا به امروز در سراسر استرالیا در نتیجه این آتش سوزی ها جان خودشان را از دست داده اند.

با وقوع این آتش سوزی ها، انگشت اتهام را به سوی اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا برده است که با سیاست های سهل انگارانه در قبال تغییرات اقلیمی و پیروی از دستورکار سرمایه داری آمریکا، باعث بروز این فاجعه شده است.

موریسون که در بحبوحه افزایش شعله های آتش در این کشور، برای گذراندن تعطیلات کریسمس به خارج از کشور سفر نموده بود با اعتراض شدید شهروندان استرالیایی روبرو شده و مجبور به بازگشت به کشور شد.

زمانی که موریسون برای ملاقات با مردم خسارت دیده از آتش سوری ها به شهر کوبارگو رفت، توسط ساکنین آن هو شد. یکی از معترضان به سیاست های موریسون نیز فریاد زد: تو احمقی. واقعاً احمقی. هیچ رأیی به تو داده نخواهد شد. شما بودجه ما را کنترل می کنید و ما مثل همواره فراموش شده ایم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 712

به "اعتراض به آتش سوزی های استرالیا به لندن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض به آتش سوزی های استرالیا به لندن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید