استقرار رادار آمریکایی در پایگاه القائم عراق

به گزارش شاتر عکاسی، ارتش آمریکا که می داند هرگونه ضربه ای به مقاومت در عراق پاسخی خواهد داشت سامانه های پدافند هوایی و رادارهای پیشرفته خود را در برخی پایگاه ها قرار داده است.

استقرار رادار آمریکایی در پایگاه القائم عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در نوزدهم مارس امسال (2020) و در پی خروج نیروهای ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش بود که پایگاه نظامی القائم در شهر الانبار به نیروهای عراقی تحویل داده شد.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد، بعد از تحویل این پایگاه نظامی در مرز عراق و سوریه که در چارچوب تغییرات در چینش نیروهای آمریکایی در عراق انجام شد، رادار آمریکایی AN/TPQ-53 که به تازگی در ارتش آمریکا بکار گرفته شده، در آن دیده شد.

بر این اساس، این رادار یک اسکن الکترونیکی فعال است که محدوده متوسط را پوشش می دهد. این رادار در درجه اول برای شناسایی تهدیدات هوایی و هشدار زودهنگام شلیک موشک استفاده می شود. داده ها، مسیرها و مکان های پرتاب های کنترل نشده مانند موشک، خمپاره و شلیک توپخانه را معین و پهپادها را نیز شناسایی می کند.

رادار آمریکایی AN/TPQ-53 بر اساس دو روش 90 درجه یا 360 درجه کار می کند و برد آن بر اساس روش 90 درجه به 60 کیلومتر می رسد.

رادار مذکور بر کامیون نظامی اوشکوش M1083 نصب می شود و همین موضوع به آن قدرت انعطاف و جابجایی سریع را می دهد به نحوی که می توان آن را در عرض پنج دقیقه راه اندازی کرد. همچنین می توان آن را به سامانه پدافند هوایی C-RAM ویژه رهگیری موشک های کاتیوشا و خمپاره و امثال آن متصل کرد.

المیادین در سرانجام توضیح داد، ارتش آمریکا پس از آنکه حضورش در عراق مورد تهدید قرار گرفته، این رادار را به همراه دیگر سامانه های پدافند هوایی در داخل پایگاه های مختلف در عراق قرار داده است.

در همین زمینه، پایگاه خبری موازین نیوز عراق نقشه عقب نشینی نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق و مواضع جدید استقرار آنها را فاش کرد.

منابع موازین نیوز اعلام کردند: همه نیروهای آمریکایی که تا به امروز از پایگاه هایشان عقب نشینی کرده اند و همچنین آنهایی که طی هفته های آینده عقب نشینی خواهند کرد به سمت پایگاه های حریر در شرق اربیل و عین الاسد در غرب الرمادی رفتند (جزئیات بیشتر).

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 927

به "استقرار رادار آمریکایی در پایگاه القائم عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار رادار آمریکایی در پایگاه القائم عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید