اختصاص 200 میلیارد برای اشتغال پایدار روستاها در استان البرز

به گزارش شاتر عکاسی، غفور قاسمپور در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص میزان مشارکت روستاییان در اقدامات توسعه ای و اشتغال زایی ازجمله راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک در سطح روستاهای استان، گفت: در این حوزه با توجه به برنامه های دولت برای توسعه پایدار و همه جانبه روستاها اهدافی با مشارکت مردم و بخش خصوصی دنبال می گردد.

اختصاص 200 میلیارد برای اشتغال پایدار روستاها در استان البرز

وی با اشاره اینکه در سال های گذشته اقدامات زیادی به منظور بهبود زندگی روستایی در کشور پایه ریزی گردیده است، اما اجرای برخی سیاست های نادرست موجب مهاجرت روستاییان به شهرها گردیده است، اضافه کرد: در این میان استقلال روستاها ازهم پاشیده گردیده است و روستاییان که خود زمانی تولیدکننده اصلی بوده اند، اکنون به مصرف کننده تبدیل گردیده اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز بابیان اینکه خواستِ امروز روستاییان ما اشتغال، سرمایه گذاری و رونق اقتصادی است، گفت: در همین راستا، دولت لایحه ای را در رابطه با اشتغال پایدار روستایی و عشایری تقدیم مجلس کرد که بر اساس آن از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در روستاها، بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال در این نقاط از کشور استفاده می گردد.

اختصاص 200 میلیارد به طرح اشتغال پایدار روستاهای البرز

قاسمپور ادامه داد: در راستای مصوبه دولت، 200 میلیارد تومان به منظور اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی در استان البرز اختصاص داده گردیده که برای انجام طرح های مختلف ازجمله کشاورزی، صنعتی، گردشگری و یا اشتغال زایی در نقاط روستایی استان است.

وی بیان کرد: در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، تسهیلاتی با نرخ سود 6 درصدی و یک سال تنفس برای سرمایه گذاری در روستاها فراهم گردیده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز تشریح کرد: اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از بهمن ماه سال 96 در البرز آغازگردیده تا با تکیه بر آن فرصت های خوب اشتغال در روستاهای استان ایجادگردیده و از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری گردد.

قاسمپور شرح داد: با تعامل خوب میان دستگاه های اجرایی استان ازجمله فرمانداری های در رابطه با سرمایه گذاری و اشتغال روستایی، حدود 50 درصد از 200 میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این استان واگذارگردیده تا در قالب آن از اقداماتی مانند راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و یا بسته های گردشگری و کشاورزی ویژه نقاط روستایی البرز حمایت گردد.

اجرای طرح توسعه پایدار روستایی و عشایری تا انتها شهریورماه

وی بابیان اینکه 100 میلیارد تومان باقیمانده از تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی البرز هنوز واگذار نگردیده است، گفت: طرح های مشمول دریافت این تسهیلات در کمیته فنی و کارگروه اشتغال استان در حال آنالیز است، امیدواریم با اختصاص این تسهیلات و جذب 100 درصدی آن بتوانیم در سطح روستاهای استان البرز اشتغال زایی ایجاد نموده و برای بیش از چهار هزار بیکار نقاط روستایی و عشایری استان فرصت های کاری فراهم کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز در انتها گفت: مرحله اجرای این طرح توسعه پایدار روستایی و عشایری و واگذاری تسهیلات مرتبط با آن تا انتها شهریورماه مشخص گردیده است اما به یقین اگر در جذب صددرصدی اعتبار کنونی موفق عمل کنیم در مراحل بعدی به منظور حمایت های بیشتر، اعتبارهای جدید از سوی دولت برای تزریق به این حوزه دریافت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 27

به "اختصاص 200 میلیارد برای اشتغال پایدار روستاها در استان البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 200 میلیارد برای اشتغال پایدار روستاها در استان البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید