احتمال صدور مجوز آمریکا برای فروش هواپیما به ایران

به گزارش شاتر عکاسی، به نظر می رسد آمریکایی ها در حال صدور مجوز برای فروش هواپیما از یک شرکت کانادایی به ایران هستند. این خبر را یک پایگاه خبری آمریکایی اعلام نموده است. پایگاه خبری المانیتور خبرهایی مبنی بر صدور مجوز دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) به شرکت کانادایی بمباردیه برای فروش هواپیما به ایران منتشر نموده است. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد اولین بار است که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ مجوز وزارت خزانه داری آمریکا در ارتباط با فروش هواپیما به ایران صادر شده است.

احتمال صدور مجوز آمریکا برای فروش هواپیما به ایران

این پایگاه خبری گفته است که شرکت بمباردیه مجوز لازم برای فروش 10 هواپیمای CRJ به شرکت هواپیمایی قشم را از وزارت خزانه داری آمریکا دریافت نموده است. گفته می گردد دو شرکت قشم و بمباردیه در حال آنالیز پیش نویس قرارداد هستند اما هنوز سندی میان دو طرف رد و بدل نشده است.

البته نه شرکت بمباردیه و نه مقامات وزارت خزانه داری آمریکا در این باره پاسخی نداده اند. طبق گزارش المانیتور، در دو سال گذشته درخواست های صدور مجوز برای صادرات هواپیما به ایران در وزارت خزانه داری آمریکا بی پاسخ مانده است. شرکت های بوئینگ، ایرباس، ATR، امپرائر و همچنین شرکت سوخوی روسیه تاکنون با خطوط هوایی ایران مذاکره نموده اند.

طبق قانون آمریکا اگر بیش از 10 درصد از هواپیماهای شرکت های خارجی از آمریکا تامین گردد، این شرکت ها باید برای هواپیما از وزارت خزانه داری این کشور مجوز بگیرند.

منبع: ایسنا

منبع: فلای تودی
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 262

به "احتمال صدور مجوز آمریکا برای فروش هواپیما به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال صدور مجوز آمریکا برای فروش هواپیما به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید