ابراز نگرانی فرمانده آمریکایی از حضور چین در اقیانوس اطلس

به گزارش شاتر عکاسی، فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا درخصوص احداث پایگاه نیروی دریایی در سواحل اقیانوس اطلس توسط چین ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی فرمانده آمریکایی از حضور چین در اقیانوس اطلس

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استفن تاون سِند فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا درخصوص افزایش قدرت چین در اقیانوس اطلس ابراز نگرانی کرد.

تاون سند در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت، پکن به دنبال ساخت پایگاه های نظامی در سواحل غربی قاره آفریقا است و در این صورت، چین می تواند علاوه بر اقیانوس آرام، در اقیانوس اطلس نیز قدرت گیرد.

فرمانده آفریکام هشدار داد: چین در انتخاب کشورهای آفریقایی در حال سبقت دریافت از ایالات متحده است. پروژه های بندرگاهی، کوشش های مالی و زیرساختی و توافق ها و قراردادهای آن ها، به دسترسی بیشتر [به سواحل آفریقا] در آینده منتهی می گردد.

تاون سند مدعی شد چین اولین پایگاه دریایی خود را چند سال قبل در جیبوتی واقع در شاخ آفریقا احداث نموده که حدود دو هزار نیرو و خدمه، تسلیحات و مهمات، خودروی زرهی را در خود جای داده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه ترجیح می دهد چین پایگاه نظامی خود را در تانزانیا در شرق آفریقا احداث کند گفت: این کشور در سواحل اقیانوس هند قرار گرفته است. [احداث آن در] ساحل اقیانوس اطلس مرا به شدت نگران می نماید.

این فرمانده آمریکایی اضافه نمود: آن ها (چین) به دنبال مکانی هستند که بتوانند کشتی های جنگی خود را مجدداً مسلح نموده یا تعمیر نمایند. چنین پایگاهی به لحاظ نظامی در زمان درگیری مفید است. آن ها راهی طولانی برای استقرار چنین پایگاهی در جیبوتی دارند. اکنون آن ها به ساحل اقیانوس اطلس چشم دوخته اند و می خواهند چنین پایگاهی را در آنجا بسازند.

در حال حاضر ارتش آمریکا خروج نیروهای نظامی از افغانستان را شروع نموده و میخواهد تمرکز خود را از آنچه مقابله با تروریسم می نامد، به سمت مقابله با چین و روسیه معطوف کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1632

به "ابراز نگرانی فرمانده آمریکایی از حضور چین در اقیانوس اطلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی فرمانده آمریکایی از حضور چین در اقیانوس اطلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید