ائتلاف البناء: آمریکا با ابقای نظامیانش در خاک عراق اعلام جنگ می کند

به گزارش شاتر عکاسی، نماینده ائتلاف البناء عراق گفت که مسئله اخراج نظامیان آمریکایی به محافل و دادگاه های بین المللی ارجاع داده خواهد شد.

ائتلاف البناء: آمریکا با ابقای نظامیانش در خاک عراق اعلام جنگ می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد البلداوی کننده ائتلاف البناء عراق، اقدام آمریکا در تایید ابقای نیروهای نظامی اش در خاک عراق، به منزله اعلام جنگ علیه این کشور است و عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی به محافل و دادگاه های بین المللی مراجعه می کند.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه شرح داد: نیروهای آمریکایی پیش از تجاوز، تاکید داشتند که هیچ نیرویی در خاک عراق باقی نمی ماند اما طی چند روز اخیر شاهد خلاف این مسئله و رفتار خصمانه علیه عراق بودیم. کننده مردم عراق، حرف خود را زد و از نقش دولت در اخراج نیروهای آمریکایی خبر داد اما آمریکا گفت که پایگاه های نظامی در عراق را ترک نخواهد کرد و این امر به منزله اعلام جنگ است.

البلداوی گفت: عراق به محافل و دادگاه های بین المللی برای حفظ حاکمیت خود و اخراج نظامیان آمریکایی مراجعه خواهد کرد.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق، جمعه (دیروز 20 دی)، در تماس تلفنی با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا از او خواست تا واشنگتن کنندگانی به بغداد جهت بررسی و تدوین مکانیزم اخراج نظامیان آمریکایی، اعزام کند.

عبدالمهدی گفت که نظامیان آمریکایی بدون اجازه دولت عراق وارد این کشور می شوند و هواپیماهای آمریکایی بدون اجازه در آسمان عراق پرواز می کنند.

اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه جمعه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت هیچ مسئله ای با این موضوع ندارد که نظامیان آمریکایی را از عراق خارج کند اما سران عراقی در مذاکرات خصوصی چنین درخواستی را مطرح نکرده اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که هر هیأت جدید آمریکایی که به عراق اعزام خواهد شد موضوع بازگشت به یک رابطه راهبردی به جای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را مورد بحث قرار خواهد داد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 717

به "ائتلاف البناء: آمریکا با ابقای نظامیانش در خاک عراق اعلام جنگ می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف البناء: آمریکا با ابقای نظامیانش در خاک عراق اعلام جنگ می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید