آیا ویروس کرونا از راه فاضلاب و توالت فرنگی منتقل می شود؟

به گزارش شاتر عکاسی، ایسنا/ یکی از پرسش هایی که درباره ویروس کرونا مطرح می شود احتمال انتقال این ویروس از راه فاضلاب و توالت فرنگی است.

آیا ویروس کرونا از راه فاضلاب و توالت فرنگی منتقل می شود؟

در جریان شیوع ویروس سارس (سندروم تنفسی حاد) در سال 2003 خبرهای پراکنده ای درباره شیوع این ویروس از طریق نشت لوله فاضلاب منتشر شد، با توجه به اینکه گفته می شود کرونا ویروس جدید شباهت هایی به کرونا ویروس سارس دارد، این پرسش مطرح می شود که آیا امکان دارد چنین وضعیتی در مورد ویروس جدید کرونا نیز اتفاق افتد؟

ویروس جدید و ویروس سارس هر دو به یک خانواده از ویروس ها به نام کرونا تعلق دارند. ویروس کرونایی که باعث سارس شد، نه تنها در گلو و ریه ها بلکه در روده ها نیز تکثیر می شود.

زمانی که ویروس سارس در سال 2003 در نقاط مختلف جهان میان مردم گسترش یافت، یک ابتلای دسته جمعی در یک مجتمع مسکونی در هنگ کنگ گزارش شد. این شک وجود داشت که علت این ابتلای گروهی قطرات حاوی ویروس بوده باشد که از لوله های فاضلاب قدیمی نشت کرده بودند.

در همین رابطه، پروفسور کاکو میتسوئو از دانشگاه پزشکی و داروسازی توهوکو که در زمینه اقدامات پیشگیرانه در برابر بیماری های مسری تخصص دارد، اشاره می کند که خطر انتشار این ویروس از طریق لوله های فاضلاب در کشورهایی که شرایط بهداشتی نسبتا خوبی دارند، کم است.

اما او گفت که امکان دارد ویروس ها به سطوح توالت و نواحی اطراف آن بچسبند و شما با لمس کردن آن سطوح آلوده با دستانتان به آن آلوده شوید. او می گوید که مردم باید قبل از کشیدن سیفون، درپوش توالت فرنگی را ببندند و مطمئن شوند که پس از استفاده از توالت دستان خود را بطور کامل می شویند.

او می گوید که مردم باید برای رعایت موارد بهداشتی در زندگی روزمره خود شیرهای آب، روشویی ها و دستگیره های در را به طور کامل ضدعفونی کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1044

به "آیا ویروس کرونا از راه فاضلاب و توالت فرنگی منتقل می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ویروس کرونا از راه فاضلاب و توالت فرنگی منتقل می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید