آیا راز موشک های آتش جهنم لو رفته است؟

به گزارش شاتر عکاسی، مقامات امریکا نگرانند در پی یک اشتباه، فناوری یکی از پیشرفته ترین موشک های این کشور از طریق کوبا در اختیار چین، روسیه و یا کره شمالی قرار گرفته باشد.

آیا راز موشک های آتش جهنم لو رفته است؟

به گزارش خبرنگاران، روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال، روز پنجشنبه گزارش داد موشک هِل فایر امریکا که اشتباهی به کوبا فرستاده شده است ممکن است در اختیار چین، روسیه و یا کره شمالی قرار گرفته باشد.

پرس تی وی نوشت: کارآگاهان امریکایی در حال بررسی این موضوع هستند و در تلاشند دریابند دشمنان یا رقبای استراتژیک امریکا تا چه حد به فناوری این موشک دسترسی دارند.

وال استریت ژورنال با استناد به منابعی که نامشان ذکر نشده نوشت: با وجود گرم شدن تاریخی روابط امریکا با کوبا در سال گذشته، واشنگتن در فشار بر هاوانا برای باز پس گیری موشک ناکام ماند.

این موشک هوا به زمین اغلب روی بالگرد ها نصب می شود موشک هِل فایر قابلیت شلیک از خودروهای زرهی و کشتی های جنگی را نیز دارد.

آیا راز موشک های آتش جهنم لو رفته است؟

این موشک در اوایل سال 2014 توسط شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین امریکا از فرودگاه بین المللی اورلاندو به اسپانیا ارسال شد تا در تمرین نظامی ناتو مورد استفاده قرار گیرد.

مقامات اسپانیا به دلایلی تصمیم به بازگرداندن این موشک به امریکا گرفته و در حال بارگیری آن در یک هواپیما از مادرید بودند که متوجه گم شدن آن شدند.

موشک هدایت شونده هِل فایر ساخت شرکت لاکهید مارتین امریکا

معین شد که این موشک با یک کامیون نیروی هوایی فرانسه به فرودگاه شارل دوگل پاریس برده شده و از طریق هوایی به هاوانا فرستاده شده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، لاکهید مارتین این موضوع را به اطلاع وزارت خارجه امریکا رسانده و در نهایت اعلام شد موشک در ژوئن 2014 گم شده است.

وزارت دادگستری امریکا در حال بررسی این موضوع است. این حادثه می تواند نقض قانون کنترل صادرات تسلیحات و حتی قوانین تحریم علیه کوبا باشد.

گفتنی است روابط واشنگتن و هاوانا پس از حدود نیم قرن رو به ترمیم است و موضوع موشک هل فایر آزمونی جدی برای هر دو طرف محسوب می شود.

منبع: پرس تی وی

منبع: تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 777

به "آیا راز موشک های آتش جهنم لو رفته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا راز موشک های آتش جهنم لو رفته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید