شروع تحقیقات درباره چگونگی مصونیت از بیماری کرونا در روسیه

به گزارش شاتر عکاسی، مقامات مسئول در روسیه درصدد شروع تحقیقاتی با استفاده از دستگاه های تست جدید کرونا هستند تا مصونیت شهروندان در برابر این عفونت در مناطق را معین نموده و با انجام غربالگری گسترده، قادرند این بیماری را در مراحل اولیه ابتلا تشخیص دهند.

شروع تحقیقات درباره چگونگی مصونیت از بیماری کرونا در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، آنا پاپووا رئیس سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه در مصاحبه ای تلویزیونی اظهار داشت که این سازمان میخواهد آنالیز کند که چه تعداد از شهروندان روس در حال حاضر از عفونت ویروس کرونا مصونیت دارند.

وی گفت: هفته آینده ما سیستم تست جدید کرونا که توسط موسسه تحقیقاتی وکتور ساخته شده را ثبت می کنیم. این دستگاه که آنتی بادی ها را تعیین می نماید، برای آنالیز میزان مصونیت افراد بکار گرفته می گردد. این مطالعه در شهر مسکو و در منطقه مسکو انجام خواهد شد، جایی که شیوع عفونت بیشترین گستردگی را دارد. این تحقیقات همچنین در مناطقی از روسیه که ویروس کرونا تا به امروز هم به هیچ وجه در آنجا نبوده، انجام خواهد شد تا چگونگی مصونیت تعیین گردد.

به گفته این مقام روس، حدود ده روز پس از شروع آزمایشات، می توان اطلاعات مربوط به مصونیت شهروندان روس در برابر ویروس کرونا را جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

پیش از این ، خانم پاپووا گفته بود که اقدامات انجام شده در روسیه برای مقابله با کرونا تا به امروز از افزایش انفجاری همه گیری این ویروس در سراسر کشور جلوگیری نموده است.

وی مبارزه با بیماری همه گیر کرونا را جنگ برای سلامتی خوانده و یادآور شده که در شرایط کنونی رعایت رژیم خودانزوایی (قرنطینه خانگی) در کشور بسیار مهم است - این امر مانع از گسترش ویروس کرونا در سراسر روسیه خواهد شد.

شروع غربالگری گسترده در روسیه و تشخیص بیماری کرونا در مراحل اولیه

در خبر دیگری گزارش شده که مرکز تشخیص مولکولی سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه از امروز، دوشنبه 6 آوریل (18 فروردین ماه) ، غربالگری گسترده شهروندانی که تمایل دارند وجود ویروس COVID-19 در بدنشان آنالیز گردد، را شروع می کند.

بر اساس این اطلاعات، این آزمون می تواند به صورت تجاری انجام شوند. در صورت تمایل افراد، متخصصان خود به منزل شهروندان مراجعه نموده و با استفاده از یک سیستم تست با دقت بالا که توسط دانشمندان موسسه مرکزی تحقیقات اپیدمیولوژی روسیه ساخته شده، آنالیز شرایط افراد در رابطه با آلودگی احتمالی آنها به ویروس کرونا را انجام می دهند.

یادآوری شده است که سیستم های پیشرفته جدید تست کرونا بسیار دقیق هستند و به تشخیص این بیماری حتی در مراحل اولیه آن و در افراد فاقد علائم یاری می نمایند. بنابراین ، مقامات این دفتر امیدوارند است که اجرای طرح - شناسایی ، تقسیم ، درمان به جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری کرونا یاری کند.

روش نمونه برداری به روشی تقریباً بدون تماس انجام خواهد شد. متخصص با استفاده از وسایل نمونه ای از بزاق دهان را برداشته و برای آزمایش به آزمایشگاه می برد. نتیجه در مدت یک یا دو روز آماده شده و به وسیله ایمیل به اشخاص ارسال می گردد. البته در حال حاضر فقط ساکنان مسکو و منطقه مسکو می توانند از این سرویس استفاده نمایند.

پیش از این نیز محققین موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی سن پترزبورگ ابراز عقیده کردند که این امکان وجود دارد که شیوع ویروس کرونا با ورود به هوای گرم و خشک تابستان، فروکش کند.

به گفته آنان، دمای مطلوب برای انتقال ویروس کرونا از 5+ تا 12+ درجه است، یعنی دقیقاً شرایطی که در حال حاضر در بخش اروپایی روسیه وجود دارد و به همین دلیل سرعت انتقال این ویروس بسیار بالاست.

لازم به یادآوری است، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه روز گذشته (یکشنبه) اظهار داشت که طی 24 ، 658 مورد جدید عفونت COVID-19 در 14 منطقه از این کشور ثبت شده و بدین ترتیب تعداد مبتلایان به کرونا به 5389 نفر رسیده است.

در طول روز 2 نفر جان باخته و تعداد مرگ و میر در کل دوره شیوع این ویروس به 45 نفر رسید. در عین حال طی 24 گذشته ، 22 نفر بهبود یافته که در کل تعداد افراد درمان شده، 355 نفر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 950

به "شروع تحقیقات درباره چگونگی مصونیت از بیماری کرونا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تحقیقات درباره چگونگی مصونیت از بیماری کرونا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید