طرز تهیه سالاد سزار کافی شاپی؛ همراه با سس مخصوص

به گزارش شاتر عکاسی، سالاد سزار ایتالیایی که جزو غذاهای بین المللی محسوب می گردد، یکی از سالادهای لذیذی است که سرشار از ویتامین ب و فیبر است و از نظر غذایی برای سلامتی مفید می باشد. سالاد سزار، در سرتاسر جهان هواداران زیادی دارد. سالاد سزار را می توان به عنوان پیش غذا یا میان وعده استفاده کرد. این سالاد محبوب نسبتا سالاد ساده ای است و تهیه آن پیچیدگی خاصی ندارد. اصلی ترین مواد تشکیل دهنده سالاد سزار عبارت اند از: مرغ (گریل یا سوخاری)، کاهو، نان تست، پنیر پارمزان و سس مخصوص سزار. با ما همراه باشید تا دستور تهیه یک سالاد سزار با طعم لذیذ کافی شاپی را در خبرنگاران بلاگ تجربه کنید!

طرز تهیه سالاد سزار کافی شاپی؛ همراه با سس مخصوص
مواد اولیه لازم برای تهیه سالاد سزار
فیله یا سینه مرغ بدون استخوان1 عدد
نان تست2 تا 3 عدد
کاهو چهار یا پنج برگ جوان و تازه
زرده تخم مرغ 1عدد
آب لیموی تازه2قا شق غذاخوری
روغن زیتون 1 پیمانه
پنیر پارمزان (برای سس و تزیین سالاد) 1 قاشق غذاخوری
سس ووسترشر یا سرکه بالزامیکیک قاشق سوپ خوری
سس خردل یک قاشق غذاخوری
فلفل سیاه نصف قاشق غذاخوری
نمک به اندازه لازم
سس مایونز درصورت تمایل

روش تهیه سالاد سزار با مرغ گریل:

1- زرده تخم مرغ را درکاسه ای هم بزنید و روی بخار کتری قرار دهید. چهار، پنج دقیقه مرتب هم بزنید تا کمی حرارت ببینه و داغ بشه. از روی حرارت بردارید و داخل مخلوط کن بریزید.

در دستور تهیه اصیل سس سالاد سزار، زرده تخم مرغ بکار می رود. به این صورت که زرده با سایر مواد که در ادامه اشاره میکنیم مخلوط میگردد. اما چون اکثرا در استفاده از زرده تخم مرغ خام در غذا وسالاد مشکل دارند، می توانید زرده را بپزید یا همچون من به روش بن ماری حرارت دهید و داغ کنید.

2- سس خردل، فلفل سیاه، سس ووسترشر یا سرکه بالزامیک را اضافه کنید. یک قاشق پنیر پارمزان را به سایر مواد اضافه کنید.

3- 2 قاشق آب لیموی تازه و یک حبه سیر خرد شده را در مخلوط کن بریزید و مواد را مخلوط کنید. دو الی سه پالس که زدید، نوبت اضافه کردن روغن زیتون است. دقت کنید که روغن زیتون را باید خیلی آرام آرام و کم کم بریزید؛ وگرنه سس خراب می گردد.

4- حین اضافه کردن روغن زیتون، دستگاه باید روشن باشد! اگر دستی یا با همزن اینکار را میکنید، باید مدام هم بزنید. بهتر است روغن را داخل ظرفی بادهانه باریک مثل ظرف سس خوری بریزید تا کنترل اندازه ریزش روغن براتون راحت تر باشه. تاجایی که سس یکدست و غلیظ گردد و فرم بگیرد، روغن زیتون را اضافه کنید. سس را دو تا سه ساعت در یخچال بگذارید تا خنک و سفت تر گردد.(سس رو میتونید غلیظ سرو کنید و یا اینکه با کمی آبلیمو رقیق کنید و بهره ببرید.)

5- سینه مرغ را با یک حبه سیر خرد شده، کمی نمک و فلفل سیاه، و مقداری روغن زیتون ماساژ دهید. یک یا دو ساعت در یخچال قراربدید تا مزه دار گردد. (میتوانید سینه مرغ رو بین دولایه کیسه فریزر قرار بدید و با بیفتک کوب بکوبید تا نرم و نازک گردد. و پخت آن هم سریعتر و راحت تر گردد). بعد از گذشت این مدت، سینه را از یخچال خارج نموده و در تابه دوطرفه یا گریل با شعله زیاد سرخ کنید.

6- وقتی رنگ آن تغییر کردوسرخ شد، سینه را از تابه خارج کنید. سینه مرغ را با چاقو به چند قسمت برش دهید. برش ها و تکه های مرغ در سالادسزار نباید خیلی کوچک باشند.

7- در مرحله بعدی باید نان کروتان رو آماده کنید. نانی که در سالاد سزار استفاده می گردد، نان کروتان است. به نان پخته شده دوباره برشته شده کروتان میگویند. که در ترکیبات انواع سالادهای کامل، کروتان یا نان تست و برشته شده وجوددارد.

8- اطراف نان تست را برش دهید؛ نان را به مکعب ها وبرش های کوچک تقسیم کنید. (هر یک نان تست را میتوانید به نه یا حتی دوازده قسمت تقسیم کنید.)

9- درکاسه ای مقداری روغن زیتون بریزید. حدود 1/4قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. یک حبه سیر رنده شده را به این مخلوط اضافه کنید. بعد با برس یا فرچه تمام قسمتهای نان های مکعبیِ کوچک را با ترکیب سیر و روغن زیتون مزه دار کنید تا کاملا طعم سیر رو به خودشون بگیرند.

10- برش های نان طعم دار را داخل سینی فری که کاغذ روغنی انداختید قرار بدید.

11- سینی را در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد برای مدت زمان تقریبی ده دقیقه قرار بدید. هر چند دقیقه نان ها را زیر ورو کنید تا هر دوطرف نان ها برشته شوند. (و یا اینکه دمای بالا و پایین فر را روشن کنید تا نان ها کاملا برشته شوند.)

بعد از آماده شدن سس، سینه مرغ و نان تست برشته، نوبت آماده کردن سالاد و میکس مواد است.

12- برگ های جوان وسبز کاهو را خرد کنید. احتیاج نیست کاهو را خیلی خرد کنید در حقیقت دو یا سه برش کافیست اما میتوانید به سه یا چهار قسمت تقسیم کنید. کف ظرف سرو کاهوی خرد شده قرار بدید. بعد سینه مرغ گریل شده را که برش دادید روی کاهو بچینید و بعد نان های کروتان را روی بشقاب و ظرف سرو قرار بدید. در نهایت از سس سزار خوش عطر روی سالاد بریزید. در مرحله نهایی مقداری پنیر پارمزان روی سالاد بریزید و بعد نوش جان کنید. بعلاوه برای تزیین سالاد سزار می توانید بر روی لینک کلیک کنید و از ایده های مجذوب کننده تزیین آن الهام بگیرید.

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ سوخاری:

ابتدا مرغ ها را تکه تکه نموده شسته در آبکش قرار داده گردد. قابلمه ای را آماده نموده، مرغ ها را درون آن گذاشته و یک عدد پیاز خرد نموده به مرغ اضافه و نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به داخل قابلمه ریخته و روی مرغ ها را مقداری آب می ریزیم. درب قابلمه را گذاشته، روی حرارت قرار می دهیم. بعد از اینکه مرغ ها نیم پخت شد، آب مرغ را جدا کنار می گذاریم.

بعد داخل ظرفی پودر سوخاری، ادویه سوخاری، نمک و فلفل کمی مخلوط نموده، مرغ ها را از آرد سوخاری آغشته می کنیم. تابه ای را آماده از روغن روی حرارت قرار می دهیم. مرغ ها را سرخ در دیس موردنظر چیده، با سس قرمز تزیین و با خیار شور و گوجه فرنگی سرو می گردد.

مرغ سوخاری را می توان همراه سالاد کاهو میل کرد یا می توان به تنهایی با سیب زمینی سرخ نموده و نان استفاده کرد.

نکته :

  • بهتر است برای سرخ کردن مرغ از آرد سوخاری مرغوب بهره ببرید.
  • هنگامی که ابتدا مرغ را آب پز می کنید نباید مرغ زیاد بپزد. باید نیم پخت گردد.
  • می توانید به آرد سوخاری، فلفل سیاه و ادویه های مختلف اضافه کنید.
  • به دلخواه می توانید ادویه ها را تغییر بدهید، سلیقه ای است.
  • هنگام سرخ کردن مرغ سوخاری سعی کنید روغن زیاد داغ نباشد و از حرارت میانه بهره ببرید.
  • در کنار مرغ سوخاری می توان از سیب زمینی سرخ نموده، خیار شور و لیموترش استفاده کرد.
  • اصولاً مرغ سوخاری با برنج سرو می گردد. به تنهایی با نان هم می توان میل کرد.

پنیر مخصوص سالاد سزار

پنیری که به طور اختصاصی در تهیه سالاد سزار استنفاده می گردد پنیر پارمزان (پارمسان) است که هم در سس سزار و هم برای تزیین سالاد مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: اُکالا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1922

به "طرز تهیه سالاد سزار کافی شاپی؛ همراه با سس مخصوص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد سزار کافی شاپی؛ همراه با سس مخصوص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید