رؤسای مجالس انگلیس مانع حضور و سخنرانی سفیر چین شدند

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، رؤسای مجالس عوام و اعیان انگلیس از حضور سفیر چین در این کشور برای ادای سخنرانی در جلسه مشترک مجالس انگلیس جلوگیری کردند.

رؤسای مجالس انگلیس مانع حضور و سخنرانی سفیر چین شدند

در این ارتباط گفته شده که ژنگ ژی ژوانگ، سفیر چین در انگلیس قرار بود که در یکی از جلسات مشترک مجالس انگلیس (عوام و اعیان) سخنرانی کند.

با این حال براساس گزارش ها، لیندزی هویل، رئیس مجلس عوام و جان مک فال، رئیس مجلس اعیان انگلیس با اعلام مخالفت با حضور سفیر چین در مجلس، مدعی شده اند که حضور و سخنرانی وی اقدامی مناسب نیست.

رؤسای مجالس انگلیس علت جلوگیری از حضور سفیر چین را وضع بعضی از تحریم ها از طرف چین علیه تعدادی از نمایندگان مجالس انگلیس اسم کردند.

روابط بین لندن و پکن پس از ممنوعیت بکارگیری تجهیزات غول مخابراتی هواوی در پروژه احداث اینترنت پرسرعت در انگلیس، پرتنش شد. دولت محافظه کار بوریس جانسون سال گذشته در پیروی از سیاست ضد چینی دونالد ترامپ قرارداد چند صد میلیون پوندی با هوآوی را فسخ کرد و به رغم تغییر دولت آمریکا، همچنان سیاست های خود را در قبال پکن تغییر نداده است.

از سوی دیگر در پی اقدام دولت انگلیس در تحریم محصولات و کالاهای شرکت هوآوِی و کنار گذاردن این شرکت چینی، از توسعه نسل پنجم فناوری ارتباطاتی، چین در مقابل انگلیس را تهدید به پاسخی دردناک کرد و از آن موقع تنش در روابط دو کشور تشدید شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1807

به "رؤسای مجالس انگلیس مانع حضور و سخنرانی سفیر چین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رؤسای مجالس انگلیس مانع حضور و سخنرانی سفیر چین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید