تست گرانشی که روح از تن خلبانان بلند می نماید ، فیلم

به گزارش شاتر عکاسی، فیلم آزمایش تحمل فشار 9G یا 9 برابر گرانش زمین یک دانشجوی خلبانی جنگنده این روزها بسیار مشهور شده است. در بخشی از این فیلم خلبان برای 10 ثانیه ممتد فشار 9 جی را تحمل می نماید.

تست گرانشی که روح از تن خلبانان بلند می نماید ، فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در این فیلم فردی که برای راهنمایی جنگنده آموزش می بیند در دستگاه آزمایشی سانتریفیوژ یا گریز از مرکز فشار 9 جی را تحمل می نماید. مشاهده این فیلم هر چند باعث خنده برخی ها به خاطر حالت صورت خلبان شده اما اوج سختی راهنمایی جنگنده را نشان می دهد. آزمایش 9 جی بر روی خلبان های جنگنده و فضانوردها برای آمادگی آنها در شرایط سخت صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید:

نام دستیار صوتی اپل تغییر می نماید!

سونی اکسپریا محبوب ایرانیان دوربین پرچمدار خود را ارتقا می دهد/ عکس

خلبان ها هنگام مانورهای سنگین فشار تا 9 جی را تحمل می نمایند که تحمل فشار وزنی حدود 540 کیوگرم بر روی قفسه سینه و اندام های خلبان به شمار میرود. در یکی از بخش های این فیلم دانشجوی خلبانی فشار 9 جی را برای 10 ثانیه تحمل می نماید اما بیهوش نمی گردد که در نوع خود یک موفقیت به شمار میرود. وقتی هواپیمایی دماغه خود را برای صعود بالا می دهد، در حقیقت در مخالف جهت گرانشی زمین در حال حرکت بوده در نتیجه شتاب جی مثبت می گردد.

در اثر ایجاد شتاب جی مثبت و سنگین تر شدن نسبی، خون بدن انسان نیز سنگین شده و توانایی بالا رفتن و رسیدن به مغز را ندارد. در نتیجه طی حالتی که به آن بلک اوت گفته می گردد، چشمان خلبان سیاهی رفته و چنانچه این عمل ادامه یابد، امکان بیهوش شدن او هم وجود دارد. اما در صورت ایجاد شتاب جی منفی(در زمان شیرجه جنگنده) خون سبک شده و به مغز فشار می آورد و طی حالتی به نام رد اوت، چشمان خلبان سرخی رفته و سرش گیج می رود. حرکت گرئن و خم نمودن آن در 9 جی بسیار سخت می گردد به خصوص در شرایط واقعی که خلبان از کلاهی به وزن حدود 2 کیلوگرم هم استفاده می نماید. این فشار به قدری است که احتمال فشار به مهره های کمر و آسیب ستون فقرات هم وجود دارد. به همین دلیل خلبان های زبده احتیاج به ورزش ممتد و آمادگی جسمانی بالا دارند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2256

به "تست گرانشی که روح از تن خلبانان بلند می نماید ، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست گرانشی که روح از تن خلبانان بلند می نماید ، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید